Natuur in vol ornaat - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Natuur in vol ornaat - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Natuur in vol ornaat

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

21 Juli 2013 | Thailand, Ko Tao

Hallo allemaal,

Nadat we een overdosis aan tempels en ruines tot ons hebben genomen, zijn we vanuit Ayutthaya doorgereisd naar Kanchanaburi. Dit is een natuurrijke provincie in het westen van Thailand waar ook de River Kwae doorheen loopt.

Onze eerste activiteit in Kanchanaburi was een bezoek brengen aan de Bridge over the River Kwae. Een beroemde brug uit de tweede wereldoorlog, waar veel thaise en burmese oorlogsgevangenen voor zijn gestorven. Toen we er kwamen, zag het er zwart van de toeristen die allemaal hun eigen foto's van de brug wilde maken. Wij zijn in tegenstelling tot de rest de hele brug over gelopen om foto's te maken aan de minder drukke kant (zie facebook).

De tweede dag in Kanchanaburi was een van de hoogtepunten van onze reis. Hiervoor zijn we afgereisd naar Erawan National Park om de 7 trappen van de gelijknamige waterval te beklimmen. De klim opzich was niet heel intensief, maar het feit dat je bij elke trap/waterval het water in mocht, maakte de ervaring tot een van de hoogtepunten. 's Ochtends baanden we ons een weg naar boven door alle toeristen die met groepen in het park werden losgelaten. Toen deze groepen weer door moesten naar hun volgende bezienswaardigheden, hadden we het park praktisch voor ons alleen en konden we vollop genieten van de natuur.

De dag en nacht erna hebben we een slopende reis richting Ko Tao gemaakt, waar we bij aankomst moeite hadden om een slaapplek te vinden. Op aanraden van een stel Belgische voorbijgangers zijn we naar een rustiger deel van het eiland gegaan om daar nog een poging te wagen en met succes. We zitten nu in een prima bungalow met uitzicht over het stereotype bountystrand.

Afgezien van de perfecte omgeving leent het eiland zich als beste om te leren duiken. Gisteren hadden we een proefduik om te ervaren hoe we het duiken vinden. De ervaring was ongekend! Je doet zoveel indrukken op onder water dat je van ene verbazing in de andere valt. Na deze duik waren we verkocht en hebben we besloten een duikcursus van een paar dagen te volgen. Nu zitten we zelfs op vakantie nog te studeren, maar dat is het zeker waard :D

Volgend verslag meer over onze duikavonturen!

Groetjes,

Franka en Dennis