Tuk Tuk me niet register - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Tuk Tuk me niet register - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Tuk Tuk me niet register

Door: Franka en Dennis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

08 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal,

Hierbij weer een verslag van een nieuw avontuur dat we ondernemen in het mooie Thailand.
Nadat we vanuit Dusseldorf zijn vertrokken hebben we een slopende, maar luxe reis van twee vluchten en een transfer gehad. Het vliegtuig was voorzien van het nodige entertainment (lees Films en series in overvloed)

's Avonds rond 19.15 kwamen we in Bangkok aan en moesten we onze weg naar het hotel vinden door de stromende regen. We besloten het gemakkelijk te houden en een taxi te nemen (a 10 euro voor 30km.) Eenmaal aangekomen besloten we nog een thaise lekkernij, genaamd Pad Thai naar binnen te werken en vielen we op onze kamer als een blok in slaap.

Vandaag zijn we op ontdekkingstocht geweest in Bangkok. Het viel ons al snel op dat de stad sterk in wil spelen op het toerisme. Je kon je plattegrond van Bangkok nog niet tevoorschijn halen of je werd al meegetrokken door een Tuk tuk chauffeur. Naderhand begon dit wel vervelend te worden. Afgezien van deze irritatie kwamen we op straat ook veelvuldig eetkraampjes tegen waar vrouwtjes achter stonden om met simpele voorzieningen toch iets lekkers te maken. Dit rook je (naast de smog) door de hele stad.

Verder zijn we erin geslaagd de laatste twee treinkaartjes van morgen richting Chiang Mai te bemachtigen. Het enige nadeel is wel dat we dit met de stoptrein moeten doen, waardoor we 3 uur langer in de trein zitten.
Vanavond bezoeken we nog wat boedha's en een lekker eettentje, zodat we morgen vol energie richting Chiang Mai kunnen reizen.

We hebben nog niet echt mooie foto's om te uploaden, dus die volgen nog.

Groetjes,

Franka en Dennis

• 08 Juli 2013 - 15:41

Pap En Mam:

veel plezier daar. en eet lekker daar, ik zit hier maar op water en droog brood en af en toe een aardappel. Hoop dat het weer dan beter word.
    gr pap en mam