Tempels en olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Tempels en olifanten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Tempels en olifanten

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

11 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Onze reis van Bangkok naar Chiang Mai is goed verlopen. We hebben er wel 18 uur over gedaan in plaats van 15, maar dat was in ons geval wel meegenomen. We zouden eerst namelijk om 4.00u aankomen en dit was nu om 7.00u, waardoor we konden uitslapen ;)

Eenmaal aangekomen in Chiang Mai werd ons al snel duidelijk dat Bangkok een vertekend beeld van Thailand geeft. In Chiang Mai is het namelijk een stuk rustiger en zijn de mensen vriendelijker. Voordat we konden inchecken in ons hostel, hebben we ons nog tegoed gedaan aan een lekker ontbijtje met onze nieuwe vrienden uit Nederland.

Onze eerste dag in Chiang Mai hebben we benut om onze activiteiten voor de komende dagen te organiseren en om een aantal tempels te bezoeken. De grote hoeveelheid aan tempels is echt ongekend in Chiang Mai. Op elke straathoek is wel een met goud bewerkt toevluchtsoord voor de boeddhistische monnik te vinden. Heel indrukwekkend allemaal.

Vandaag liep iets anders dan we vooraf gepland hadden. We zouden eerst een hike-tocht door bergachtig gebied maken en zouden 's ochtends opgepikt worden. Wij waren er helemaal klaar voor, maar vanwege gebrek aan animo voor deze tocht, werden we niet opgehaald. Hierop hebben we meteen actie ondernomen om een andere halfdaagse activiteit naar vandaag te verplaatsen, zodat we morgen een andere hike kunnen ondernemen waar wel animo voor is.

De activiteit voor vandaag werd het bezoek aan een olifantenboerderij.
We kregen hier een korte cursus in het trainen van een olifant. Verder mochten we de olifanten voeren, wassen en erop rijden. In eerste instantie was het wel even wennen om op zo'n indrukwekkend beest te zitten, maar doordat we omringd waren door de trainers van de dieren kon er niks gebeuren. Volgens Thaise etiketten werd dit natuurlijk weer afgesloten met een heerlijke lunch. Al met al is het dus nog goed gekomen en hebben we een prachtige dag achter de rug.

Morgen staat ons de langverwachte hike te wachten en kunnen we wat natuurfoto's aan onze collectie toevoegen.

Groetjes

• 11 Juli 2013 - 19:39

MIA Laumen:

HOI FRANKA EN DENNIS

jULLIE VERSLAG GELEZEN WAT LEUK. Er is veel bij wat wij in sir lanka
    gezien hebben bv. de tempels en olifanten ook wij hebben op de olifant
    bereden leuk he,ik heb met pap gebeld en heb gelijk naar jullie verslag
    gelezen',dan kan ik jullie volgen spannend hier is alles goed.verder wens ik jullie
    nog heel fijne dagen.
    groetjes Mia.xxxxxxx