Thaise historie - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Thaise historie - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Thaise historie

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

15 Juli 2013 | Thailand, Ayutthaya

Hallo allemaal,

Het lijkt alweer een week geleden dat we ons laatste verslag hebben geschreven. Vorige keer zijn we geëindigd met het olifanten-avontuur en hadden we nog een hiketocht voor de boeg. Helaas verliep de hike niet zoals wij het voor ogen hadden... Eenmaal opgehaald, kwamen we erachter dat we wel de gewenste berg op gingen, alleen niet te voet. We gingen met een busje de hoogtepunten van de berg af, waaronder twee watervallen, een bezoekje aan twee bergstammen, de tempels voor de koning en koningin en hebben we op het hoogste punt van Thailand gestaan. Al met al was het toch nog een geslaagd uitstapje..:)

De dag erna vervolgden we onze weg naar Sukothai, waar de oudst bewaarde nederzetting van Thailand op ons wachtte. Hier hebben we een fietsje gehuurd en zijn we langs alle historische hoogtepunten en ruïnes gefietst. Met de (voor ons) eerste zonnestralen hebben we een prachtige dag gehad!

Na een dagje Sukothai hebben we onze reis voortgezet naar Ayuthaya. Het laatste stukje van de reis verliep iets minder soepel dan verwacht, maar met wat hulp van de vriendelijke bevolking zijn we op de juiste plaats terecht gekomen. We besloten deze overwinning te vieren met een lekkere Thaise maaltijd en een goed glas bier!

Vandaag zijn we de hele dag op pad geweest om alle historische ruïnes van Ayuthaya te bezichtigen, natuurlijk weer op een fiets..:) Het was een soortgelijke dag als Sukothai, maar toch net even iets anders.
Deze avonturen hebben prachtige foto's opgeleverd, maar die volgen zodra we een internetcafe hebben gevonden waar we ze kunnen uploaden (facebook).

Groetjes,

Franka & Dennis