Stockholm en Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Stockholm en Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Stockholm en Oslo

Blijf op de hoogte en volg Dennis

09 Augustus 2012 | Noorwegen, Oslo

Hallo Allemaal,

Gisteren hebben we een dag in Stockholm doorgebracht. Het weer was `s ochtends erg goed en het bleek een mooie stad te zijn. Rond de middag zijn we naar de wissel van de wacht gaan kijken, wat boven verwachting vermakelijk was. Hoe pompeus kun je je wachters wisselen??? Kosten nog moeite werden bepaard tijdens de eerste regendruppels die vielen op die dag. Na deze druppels is het jammer genoeg niet meer gestopt met regenen. Toch was het een echt leuke dag en hebben we veel gezien.
Ook hebben we enkele nieuwe, extravagante vrienden gemaakt. Een Rus, die nog geen voet binnen de ruimte had gezet en meteen begon over zijn, door douaniers afgenomen vodka :). Verder was er nog een Braziliaan, die zijn planning nog beter in orde had dan al zijn landgenoten bij elkaar. Ook een Zweed die de hele dag werkte en dronken in het hostel aankwam was van de partij. En tot slot een Spanjaard met een vrouwenstem...
Jammer dat we na 1 dag weer moesten vertrekken.

Na een prettige reisdag achter de rug te hebben, kwamen we in het hostel van Oslo aan. Nadat we alles geinstalleerd hadden, gingen we op pad om het transport naar de National parks te regelen. Toen kwamen we erachter dat we onze planning te strak hadden gemaakt. Het Noorse openbaar vervoer blijkt niet erg toerijkend rondom deze National Parks.
Daarom moesten we een hiketocht cancelen. Dit geeft ons wel meer rust en lijkt dan ook de beste keuze.

Hierover meer binnen een paar dagen.

Groetjes

Dennis en Franka