Londen en weer naar huis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Londen en weer naar huis - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Londen en weer naar huis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

21 September 2012 | Nederland, Utrecht

We zijn enkele dagen in Edinburgh verbleven en hebben natuurlijk ook Edinburgh Castle bezocht. Op een hoge, stijle klif torent het enorme gebouw boven de stad uit, waardoor het daadwerkelijk in elke uithoek van de stad te zien is. Eenmaal binnen gekomen ziet het er niet minder indrukwekkend uit. De kannonnen staan op scherp en de vandels hangen aan de wanden. Je waant je daadwerkelijk in de middeleeuwen... als je niet de elektronische gids om je nek hebt hangen, zoals wij dat hadden. Wel erg handig zo'n apparaatje. Het verteld je alles over het hele kasteel en in je eigen tempo. We kregen zelfs een rondleiding rondom de kroonjuwelen van Schotland en de bijbehorende "Stone of Destiny" waar de Engelsen en Schotten al eeuwen om bakkeleien. Het kasteel en kroonjuwelen achter ons latend, zochten we weer ons bekende plekje in de pub op en genoten van onze laatste avond in Schotland.

Een dag later kwamen we in Londen aan en gingen we op weg naar Maartje, een vriendin van Franka, die ons een slaapplek aanbood. Eindelijk weer eens een normaal bed zonder een dozijn vreemde mensen in je kamer. Londen is natuurlijk een geweldige stad en we hadden aan één dag niet genoeg om alles te bezichtigen. Maar we strokken onze wandelschoenen weer aan en deden een poging om de highlights tot ons te nemen. Dit lukte aardig en we hebben een prachtige dag gehad. Om de hele reis goed af te sluiten zijn we met Maartje iets gaan eten bij een Thais restaurant en later de lokale pub in gedoken. Met de nadruk op lokale, want als je donker gekleurd was en een zilverkleurige outfit droeg die je zes maten te klein was, werd je hardhandig op straat geschopt. Wat dan ook onder onze neus gebeurde, terwijl wij nog een pintje gerstennat wegwerkte. De dag erna zijn we langzaam opgestaan en begaven we ons naar de Eurostar die ons binnen twee uur tot in Brussel bracht.

Vanuit Brussel was de reis niet meer lang en zat onze prachtige reis er weer op. Het was weer een ervaring om nooit te vergeten en Noorwegen en Schotland zullen zeker nog eens door ons bezocht worden!

Groetjes

Dennis en Franka