Berlijn en de reis die nooit voorbij ging - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Berlijn en de reis die nooit voorbij ging - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Berlijn en de reis die nooit voorbij ging

Blijf op de hoogte en volg Dennis

07 Augustus 2012 | Zweden, Stockholm

Hallo Allemaal,

Hier weer een nieuw reisverslag, maar dan van een andere reis. Dit keer ben ik samen met Franka op pad door Noord-Europa. We hebben een deel stedentrip: Berlijn - Stockholm - Oslo - Bergen - Inverness - Edinburgh en Londen. Verder maken we er ook een beetje een campeertrip van, waarbij we de natuur van Jotunheimen en Rondane in Noorwegen en de Highlands in Schotland bezoeken.

De afgelopen dagen stonden vooral in het teken van Berlijn. Dit was naar ons idee een erg mooie en culturele stad, maar ook een stad van de extremen. Aan de ene kant van de straat kon je een oud, monumentaal gebouw bezichtigen, terwijl daartegenover enkele kraakpanden leegstonden. Ook waren er veel musea in verschillende soorten en maten.
We hadden het idee om Das Altes Museum te bezoeken waarin enkele opgravingen van Nefertiti te bezichtigen waren. Maar natuurlijk was dit museum gesloten op de dag dat wij daar waren. Ook hebben we ons verdiept in de tot stand koming van de Berlijnse muur en de oorzaken en gevolgen van WOII in Berlijn.
Verderl hebben we nog van mooi weer kunnen genieten, dat wel veranderden toen we Duitsland verlieten.

De reis vanuit Berlijn tot Stockholm verliep in 1 woord "miserabel". De nachttrein kwam om te beginnen een half uur te laat. Toen we eenmaal onze plek in de trein hadden ingericht probeerden we een oogje dicht te doen. Dit werd al snel verstoord door het stoppen en koppelen van wagons. Naderhand hoorden we dat dit niet lukte door technische problemen, waardoor onze trein op een zijspoor werd gezet en we een vertraging van 3,5 uur opliepen.
Hierdoor miste we onze overstap in Kopenhagen, wat we dan weer opnieuw moesten organiseren. Na een lange wachtrij en een beetje hulp van de dame achter de infobalie, hadden we ons vervolg weer op de rails. Deze trein had echter ook nog een half uur vertraging, waardoor we al met al 5 uur later aankwamen in Stockholm dan gepland.

We komen net terug van een kleine wandeling door het regenachtige Stockholm. Morgen houden we slechts een dag over om de stad te bezichtigen. Dus duimen voor beter weer :)

Groetjes

Dennis & Franka

• 09 Augustus 2012 - 15:00

Pap En Mam:

Pech zeg zo in het begin. Hoop dat de rest beter gaat, en jullie kunnen genieten van de mooie natuur daar, want dat zal het denk ik zeker zijn.Grtz Pap en Mam