Bergen en de reis naar Schotland - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Bergen en de reis naar Schotland - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Bergen en de reis naar Schotland

Blijf op de hoogte en volg Dennis

16 Augustus 2012 | Noorwegen, Bergen

Hallo Allemaal,

De afgelopen drie dagen hebben we doorgebracht in het mooie Bergen. De treinreis vanuit Oslo verliep soepel. We moesten welliswaar 1e klas-tickets reserveren, omdat de trein voor de rest vol zat, maar dit was geen probleem voor een 7 uur durende reis. Tijdens de reis kwamen we door de prachtigste natuurgebieden die Noorwegen te bieden heeft en het uitzicht was dan ook onbeschrijfelijk.
Eenmaal 's avonds aangekomen in Bergen moesten we nog een hostel zien te vinden, wat moeilijker bleek dan verwacht (beter van te voren reserveren in Bergen =) ). Resultaat: drie nachten in verschillende hostels waarvan 1 nacht in een tentje in de tuin van het hostel.
Na een avond door Bergen te hebben gewandeld, konden we al vaststellen dat dit het leukste stadje in Noorwegen was waar we zijn geweest. De pitoreske (scheve) gevels en uitnodigende restaurantjes en cafees maakte de stad zo speciaal.
De dag erna zijn we in de middag één van de heuvels rond Bergen op gegaan om daar van het uitzicht over de stad te genieten, waarna we onszelf hebben beloond met een visje van de vismarkt (heeeerlijk).
Onze laatste dag in Bergen spaarden we voor een tripje door de fjorden met een cruise. Dit maakte onze week Noorwegen compleet. Uitgeput kwamen we die avond aan in ons derde hostel, waar we met 28 andere mensen in een zaal sliepen. Maar voordat we gingen slapen, hebben we nog genoten van een heerlijk dineetje in het nabijgelegen restaurant en hebben we onszelf getrakteerd op een pilsje uit de supermarkt (+/- 10x zo voordelig als in een restaurant).

Vandaag hebben we onze reis voortgezet richting Schotland, waar we vanochtend met het vliegtuig in Aberdeen landden. De reis tot aan Inverness verliep zeeeer soepeltjes. De schotten zijn duidelijk een stukje gemoedelijker dan de Noren. We hadden geen vertragingen en hoefden niet te reserveren voor de treinen. We hebben net Inverness verkend en zijn van plan om morgen het monster van Loch Ness te vangen. Als het gelukt is horen jullie dit natuurlijk zo snel mogelijk ;)

Groetjes

Dennis en Franka

• 18 Augustus 2012 - 17:12

Hanneke Goossens:

Hey Franka en Dennis!

Wat een leuke verhalen! Zo te horen hebben jullie het ondanks alle vertragingen erg naar jullie zin! Geniet van jullie laatste weekje,

xxx Hanneke

• 20 Augustus 2012 - 14:19

Erwin & Loes:

Hoi Dennis en Franka!

Wat een leuke reisverhalen, al lezend kunnen we ons voorstellen hoe mooi het daar is! We wensen jullie nog een paar fantastische dagen en bij thuiskomst moeten we maar snel een foto-avond plannen! :)

Liefs,

E & L