De Highlands - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu De Highlands - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

De Highlands

Blijf op de hoogte en volg Dennis

21 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hallo Allemaal,

Helaas... Nessie hebben we niet te pakken gekregen ;) Wel hebben we een prachtige dag gehad rond Loch Ness, waar we de ruines van kasteel Urquhart hebben ontdekt. We hebben onszelf ondergedompeld in alle informatie die over dit vroegere kasteel te krijgen was en kwamen erachter dat er een rijke geschiedenis achter de ruines schuilt.
Die avond hebben we in Inverness de pubs afgestruind op zoek naar bier en vertier. Pubs, pints, live muziek en uitbundige schotten... alle ingredienten voor een geslaagde avond :D

Aangezien we Nessie niet hebben gevangen, zijn we de dag erna op jacht gegaan naar dolfijnen bij Moray Firth, Chanonry point om precies te zijn. En we hebben ze daadwerkelijk gespot, maar daar gelaten waar ze hoorden. Het blijft mooi om deze dieren in het wild te zien. Jammer genoeg waren ze te snel voor een mooie foto. Die avond zijn we nog doorgereist naar Cromarty om de lokale cultuur te proeven.

Op zondag zijn we in Aviemore aangekomen en hebben daar meteen twee mountainbikes gehuurd om daarmee door de Cairngorms (mid-Highlands) te fietsen. Dit bleek een goede keuze, want het weer was ons wederom goed gezind en we hebben weer genoten van de mooiste landschappen. We kwamen zelfs een schot tegen die een tijd in Roermond heeft gewoond... :)

Gisteren zijn we vanuit Aviemore vertrokken en in Edinburgh aangekomen. Het is er een gekkenhuis, op een goede manier. Overal geven straatartiesten hun shows en aan komedie kom je niet tekort. Wij kozen ervoor om 's avonds weer een pub op te zoeken (wederom met live-muziek). Vandaag hebben we een rondleiding door de stad gehad en zijn we wat meer te weten gekomen over de fascinerende geschiedenis van Edinburgh.

Morgen wiskey proeven!

Groetjes,