Gloeiwormen en Alpine crossing - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Gloeiwormen en Alpine crossing - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Gloeiwormen en Alpine crossing

Door: dennisvanwegberg

Blijf op de hoogte en volg Dennis

07 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Gisteren zijn we vanuit Taupo vertrokken naar het Tongariro National Park. Onderweg stond me weer iets geweldigs te wachten in Waitomo. Daar had ik me opgegeven voor "black water rafting". Iedereen denkt waarschijnlijk dat het nog extremer is dan white water rafting. Het tegenovergestelde is echter waar. Black water rafting is ronddobberen in een druipsteengrot met de elke vorm van verlichting uitgeschakeld om naar de gloeiwormen te kunnen kijken. Maar om daar te komen, werden we in een wetsuit gehesen en moesten we onszelf als ware speleologen door enkele openingen persen. Het was een geweldige ervaring.

Vandaag stond mij een van de hoogtepunten van mijn reis te wachten. De Tongariro Alpine Crossing die gewaardeerd wordt als 1 van de beste wandelroutes van de wereld. 's Ochtends gingen we met de gids op pad in de valley waar het nogal mistig was. De mist nam tijdens onze klim alleen maar toe en het begon ontzettend hard te waaien. Ik voelde me een echte bergbeklimmer (want het wordt daadwerkelijk als berg aangeschreven). Na weer en wind getrotseerd te hebben, kwam de zon door en hadden we uitzicht over het National Park. Dit waren zeker de beste uitzichten die ik ooit gehad heb. De kleuren van de bergen en vulkanen met een meer onder en de zon boven maakte het plaatje helemaal compleet. Voor mij tevens de beste wandeltocht die ik ooit heb gemaakt, maar de Gletcher-hike in Frans Jozef staat nog op de planning. Dat belooft ook nog wat.

  • 07 Februari 2011 - 08:52

    Franka:

    Mup, ik ben weer net te laat...:S Ik zag dat je gebeld had, maar kan hier thuis geen beltoon horen. Ik heb net je verhaaltje gelezen en de foto's bekeken. Echt super, kon ik dat maar samen met je doen!! Vanavond ben ik weer in Utrecht, dus als je nog op internet komt dan kunnen we dan misschien nog even bellen, anders zie ik je hopelijk morgenvroeg weer.
    Je komende tripje is naar Wellington toch? Nou heel veel plezier morgen als ik je niet meer spreek & slaap lekker zo meteen:)
    Tot snel mup!
    Knuffel Franka xxxxxxxx

  • 07 Februari 2011 - 11:07

    Nick:

    Ey dennis...

    Het blijft leuk om te lezen wat je zo nu en dan uitvreet, maar dat komt denk ik door de spanning en sensatie...

    Elke keer weer heb jd weer iets meer ontdekt en gezien. Je foto's van het landschap lijken wel computerachtergronden, maar ze bestaan dus echt.

    Gr

  • 07 Februari 2011 - 19:51

    Roland:

    Hey kleine grote neef. Daar zit je dan aan de andere kant van de wereld. Tof dat je dat doet man. geniet er maar van. Maak er wat van.

    Gr Je neef

  • 08 Februari 2011 - 19:29

    Arienne:

    He Dennis!

    Poeh zeg... wat ben ik jaloers op jou!!!!
    Ik krijg weer helemaal heimwee!!!

    het is echt een machtig land...geniet geniet geniet daar!

    Het zuidereiland vond ik zelfs nog mooier! De gletsjer... kun je ook tochten op maken. En daarna de sounds.. de doubtfull sound is echt een aanrader. Ow en de walvistochten en de stad Christchurch.. Oftewel! Er komt nog zoveel moois!

    Ik hoop dat je daar een super tijd hebt!

    Groetjes aan de Kiwi's!

    Groetjes Arienne

  • 10 Februari 2011 - 07:19

    Sandra Hendrikx:

    Beste Dennis,

    Wat een waanzinnig mooie foto's. Je vader heeft het elke dag over jou, hahaha.

    Harry heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar jouw avontuur. Ik ga je volgen!

    Geniet ervan en heel veel plezier.

    Gr Sandra (collega van je vader)

  • 10 Februari 2011 - 15:54

    Loes:

    Hey Dennis,

    Wat een mooie verhalen en foto's! Ik heb me aangemeld voor je reisverslagen via email, zodat ik je een beetje kan volgen. Heel veel plezier, geniet, want voor je het weet sta je weer met beide benen op Nederlandse bodem.

    Groetjes, Loes

  • 12 Februari 2011 - 10:24

    Pascal & Lindy:

    Hee dennis

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    Heel veel plezier nog :)

    Groetjes,
    Pascal & Lindy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 32891

Voorgaande reizen:

29 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

United States of America

19 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Zuid-Amerika "on a shoestring"

09 Juli 2016 - 27 Juli 2016

Tanzania 2016

16 December 2015 - 22 December 2015

Ierland 2015

08 December 2014 - 06 Februari 2015

Rondreis Australie

06 September 2014 - 13 September 2014

Naar de Top voor Kika

06 Juli 2013 - 26 Juli 2013

Thailand 2013

05 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Scandinavie en Schotland 2012

31 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Mijn eerste grote reis: Nieuw Zeeland 2011

Landen bezocht: