Reizen, paradijs en een lekker biertje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Reizen, paradijs en een lekker biertje - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Reizen, paradijs en een lekker biertje

Door: dennisvanwegberg

Blijf op de hoogte en volg Dennis

13 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Het is alweer bijna een week geleden dat ik een verslag heb geplaatst. Dit kwam doordat mijn reis de laatste dagen nogal haastig was en doordat een hostel waar ik drie dagen verbleef, slecht toegang tot internet gaf. Dus nu kan ik jullie verblijden met een lang verhaal over Wellington, Abel Tasman en Greymount.

Vanuit Tongariro National Park (waar ik de Alpine crossing heb gelopen) vertrokken we naar Wellington. Dit is de plaats waar we met de veerboot moeten oversteken van Noord naar Zuid. Deze dag was een "reisdag" met wat uitzichten, maar zonder activiteiten. Eenmaal aangekomen in Wellington ging ik meteen op zoek naar het lokale BJJ-team waar ik al wat informatie over had gevonden op internet. Ze hadden 's avonds een training waar ik aan mocht deelnemen. Ik keek ernaar uit, want ik had al een dikke week geen training meer gehad. De jongens in het team waren erg aardig en ik was meer dan welkom. Na een rondje technieken mocht ik laten zien wat ik waard was en ze waren erg onder de indruk. Het bleek dat ik me goed kon meten met de leraar en de besten van het team. Na deze fijne ervaring ging ik een hapje eten en was het alweer laat genoeg om het bed in te duiken voor de lange reisdag die daarna zou volgen.

Voor de veerboot moesten we om 7.20 inchecken, dus we moesten vroeg uit de veren. De oversteek was niet heel speciaal. Er waren wel wat mooie uitzichten, maar ik had al betere gezien :). Ons hostel in Nelson had een zwembad, hot tub en sauna. Eerst was de stemming euforisch, maar hoe langer je in het hostel verbleef hoe slechter het beviel. Er waren veel dronken mensen, er was een slechte en smerige keuken, internet was waardeloos, er werd voedsel gestolen en bijna elke nacht ging het brandalarm af waardoor je er slecht sliep. Kortom, het was geen prettig verblijf en ik moest er drie nachten doorbrengen.

Maar Nelson is een plaats dichtbij het Abel Tasman National park, waar ik dan twee dagen heb doorgebracht. De eerste dag hadden we een hike van 6 uur op de planning staan. We werden met een boot in het midden van het park afgezet, waarna we terug moesten lopen naar het begin van het park en konden genieten van de geweldige omgeving. Dit park bestond uit regenwoud en bountystranden, wat tezamen de paradijsachtige uistraling opleverde. Niet te vergelijken met Tongariro overigens, want het was gewoon te verschillend. Deze hike staat wel in de lijst van de 10 beste wandeltochten ter wereld, dus het had wel dezelfde klasse als Tongariro.

Voordat ik in dit park aankwam wist ik al dat ik een dag wilde kayaken langs de kust van Abel Tasman. Kayaks worden daar echter alleen verhuurd als duo-kayak. Daardoor moets ik iemand vinden die graag met me mee ging, maar omdat iedereen al een dag had gelopen bleek dit erg moeilijk te zijn. Uiteindelijk op de dag na de hiketocht werd 's ochtends de knoop doorgehakt, dat ik met een duitse meid zou gaan kayakken. Tegen de tijd dat we gebeld hadden (8.00u) was het al te laat om opgepikt te worden door de shuttlebus, omdat deze alleen om 7.00u naar Able Tasman vertrokken. Enigzins beduust richtten we ons tot de receptie die ons een huurauto aanbevool. We hebben deze tip benut en zijn met een huurauto naar het National Park gereden, waar we een kayak hebben gehuurd voor een goed prijsje en toch te water zijn geraakt.
Met de kayak peddelde we over zee naar een onbewoond eilandje waar een zeehondenkolonie verbleef. Ik heb dan ook daadwerkelijk een aantal van die beestjes gezien. Hardstikke leuk om ze in het wild te kunnen zien. Later zijn we terug gegaan naar het vaste land, hebben gezwommen en zijn weer teruggepeddeld naar het beginpunt, waarbij we het park weer van een heel ander perspektief te zien kregen dan tijdens de hike.
's Avonds ben ik nog met een aantal mensen op stap geweest in Nelson. Al met al werd dit een van de beste dagen tot nu toe.

De dag erna was ik eindelijk van het vreselijke hostel verlost en gingen we verder naar Greymount. Tijdens deze reis zijn we gestopt bij een andere zeehondenkolonie die zichzelf tegoed deed aan de zon. Ik heb zelfs nog een aantal zeehondjes op de lens kunnen vastleggen. Verder zijn we nog stopt bij de "Pancake rocks". Dit zijn rotsen die door erosie (veroorzaakt door de zee) zijn veranderd in verticale gestalten lijkend op stapels pannenkoeken. Prachtig om te zien.
We vervolgden onze weg om op tijd aan te komen voor een tour door de Monteiths brouwerij. Dit is al uitgeroepen tot het beste bier van Nieuw Zeeland (en daar kan ik me wel in vinden). Na de vele rondjes bierproeven (zuipen dus) vervolgden we onze weg naar het restaurant, waar we een gratis maaltijd aangeboden kregen door de brouwerij. Het was een erg gezellige avond.

Vandaag verlieten we het industriele stadje, Greymount, om naar Franz Josef te gaan. Daar stond een halfdaagse gletcherhike op de planning. Deze werd echter afgelast door het slechte weer. De regen komt de hele dag met bakken uit de hemel. Dus ik heb besloten om langer in Franz Josef te blijven, zodat ik de eendaagse gletcherhike een dag later kon doen. Hierdoor moet ik echter een aantal dagen van mijn verblijf in Queenstown afsnoepen, omdat ik anders niet op tijd het hele land rond ben. Misschien is dit ook maar beter, omdat Queenstown misschien wel de duurste stad van Nieuw Zeeland is. En Franz Josef is ook een gezellig plaatsje met zijn twee straten. Hopelijk is het morgen beter weer, zodat de gletcherhike door gaat.




  • 13 Februari 2011 - 15:55

    Johan En Sandra:

    Hey Dennis, wat een leuke reisverslagen schrijf je. En wat onderneem je veel ,erg leuk en spannend allemaal. Geniet er maar van, dit neemt niemand je meer af. Hoop ook voor jou dat het weer beter wordt.

    Grtz van ons allemaal

  • 13 Februari 2011 - 19:46

    Ceciel:

    Ha Dennis,
    Wat maak je toch avontuurlijke tochten daar. We volgen je van dag tot dag en leven met je mee. De foto's zijn geweldig.
    Geniet van je activiteiten, maar hou je hersens erbij!!
    Dikke knoevel Ceciel

  • 14 Februari 2011 - 09:09

    Loes S:

    Ha Dennis,

    Wat een mooie dingen heb je gezien. Zo'n ervaring ontneemt niemand je meer. Kayakken is ideaal, want dan zie je vaak de mooiste stukjes natuur!

    Veel plezier op de gletcherhike!

    groetjes, Loes

  • 14 Februari 2011 - 16:31

    Loes Cuijpers:

    Heey Dennis!

    Super tof wat je allemaal meemaakt! Erg leuk om het terug te lezen en ben benieuwd naar je verhalen zodra je terug bent!
    Geniet er van!
    Tot snel,
    Loes van Cuupers ;)

  • 14 Februari 2011 - 17:28

    René Cuijpers:

    Hey Dennis,

    ich höb alle verslaage doorgelaeze. Waat ein fantastische reis bös doe aan 't maake. Eederein is natuurlijk jaloers, en ich auch. Mer Dennis, neet op alles. Es ich dich oet det vleegtuug zeen valle, den krieg ich hie toes al de kriebels. Mer det bountie-eilandj mit eine groete pot beer, liektj mich super.
    Maak doe der ein schoen reis van en geneet van alles waat op dien paad kump. Dit numtj dich noets mier eine aaf.
    Groetjes vanoet het kaaje limburgh en toet gauw

    René

  • 14 Februari 2011 - 17:50

    Pap En Mam.:

    Nick heeft ons de foto's die jij op facebook had staan van het Abel Tasman park laten zien, wat waren die mooi. hoop dat je de gletcherhike nog hebt kunnen maken. Zag op de foto ook dat het bier goed smaakt daar. veel plezier daar nog en kijk uit. grtz Pap, Mam Nick en Lieke

  • 14 Februari 2011 - 18:08

    Manon (van Laurent):

    Hoi Dennis,

    Wat leuk dat jij zo'n reis aan het maken bent. Ben altijd jaloers als iemand dat durft! Geniet er maar goed van!

    Groetjes Manon

  • 16 Februari 2011 - 07:12

    Dennis Van Wegberg:

    Hallo allemaal,

    Bedankt voor de leuke reacties. Ik heb de Gletcherhike nog kunnen doen. Dit bracht weer geweldige foto's op.
    Vandaag heb ik mijn eerste bungeejump gedaan van de allereerste bungeespot ter wereld (43m hoog). Verslag en foto's volgen nog. Nu ga ik eerst op stap in Queenstown, het uitgaanscentrum van Nieuw Zeeland ;)

    Groetjes, Dennis

  • 16 Februari 2011 - 19:03

    Marjolein Maassen:

    Klinkt geweldig allemaal!
    Veel plezier nog!

    Marjolein.

  • 16 Februari 2011 - 20:44

    Erwin Thoolen:

    Hey Dennis,

    Vet cool allemaal wat je schrijft! Kan me voorstellen dat je daar af en toe ogen te kort komt! Een heel avontuur in ieder geval!

    Geniet er maar van en vergeet niet af en toe een beetje te chillen met een pintje derbij!

    Ben erg benieuwd naar je verdere bevindingen en zal je reisverslagen dan ook blijven volgen.

    Grtz Erwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 32983

Voorgaande reizen:

29 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

United States of America

19 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Zuid-Amerika "on a shoestring"

09 Juli 2016 - 27 Juli 2016

Tanzania 2016

16 December 2015 - 22 December 2015

Ierland 2015

08 December 2014 - 06 Februari 2015

Rondreis Australie

06 September 2014 - 13 September 2014

Naar de Top voor Kika

06 Juli 2013 - 26 Juli 2013

Thailand 2013

05 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Scandinavie en Schotland 2012

31 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Mijn eerste grote reis: Nieuw Zeeland 2011

Landen bezocht: