surfers, een rustdag en Cathedral Cove - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu surfers, een rustdag en Cathedral Cove - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

surfers, een rustdag en Cathedral Cove

Door: dennisvanwegberg

Blijf op de hoogte en volg Dennis

27 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Na Rotorua ben ik doorgereisd naar Thames, een klein plaatsje waar verder niet veel te doen is. Tijdens de reis naar Thames zijn we nog gestopt in Mt. Maunganaui. Dit is de ideale surfspot met met een kunstmatig aangelegde baai voor de perfecte surfgolven. Dit is dan ook een plaats waar ik graag wat langer zou willen blijven als ik meer tijd zou hebben. Het is mooi om te zien hoe de surfers zichzelf in de golven werpen om deze te bedwingen. Wat zou ik dat zelf graag eens proberen.
Thames heb ik benut om wat rust te nemen. Met een medereiziger heb ik een wokschotel gemaakt waarna we ons voor de tv hebben gezet om daar de rest van de avond door te brengen, al kijkend naar het arsenaal aan films die beschikbaar waren in het hostel.

De dag erna kon ik uitslapen voordat ik werd opgehaald voor een reis naar Coromandel. Het weer was perfect en ik was er weer helemaal klaar voor. Tijdens deze reis zijn we gestopt bij "Hot water beach". Als het tij goed is op het moment dat je daar bent, kun je een gat in de grond maken waarna deze vol loopt met heet water. Dit is mogelijk doordat het zoetwater op die plaats eerst door een lagune van een vulkaan moet, waardoor het water verwarmd wordt tot wel 60 graden.
Het tij was echter niet goed toen we daar aankwamen, waardoor ik de keuze maakte om door te gaan naar Hahei en daar een boottrip in een rubberboot te maken. Deze trip bracht ons rond de eilanden in de Hahei-baai. Het was een adembenemend uitzicht, wat mij duidelijk maakte dat het noorder eiland dus nog steeds natuurlijke schoonheden heeft die ik moet ontdekken. Dit gaf mijn reis weer wat meer kleur. Later op de dag hadden we nog de kans om naar de Cathedral Cove te lopen, waar weer een adembenemend mooi strand op ons wachtte. Dit strand deed mij sterk denken aan de mooie stranden van Abel Tasman.

In Coromandel aangekomen was het weer tijd om boodschappen te doen en mijzelf wat eten klaar te maken. Dit gaat mij nog verbazingwekkend goed af en ik heb dan ook nog altijd genoten van mijn eigen gemaakte schotels. Na het eten ben ik op verkenning uitgegaan in Coromandel. Dit is een erg gezellig dorpje waar op die dag een viswedstrijd gehouden werd. Veel mensen waren zelfs verkleed, wat mij weer een beetje het gevoel van carnaval gaf. Het leek mij gezellig om op stap te gaan, maar ik was maar alleen en besloot daarom terug te gaan naar het hostel. Hier vroeg een groepje of ik niet zin had om met hun mee op stap te gaan. Wie ben ik dan om daar nee tegen te zeggen :) Het was een erg gezellige avond.
Om 6.00u ging de wekker weer, want ik moest weer van Coromandel naar Thames om daar de volgende bus naar Auckland te nemen. En in Thames ben ik nu aan het wachten op die bus.

Vanuit Auckland zal ik nog naar het noorden gaan om daar te verblijven in Bay of Islands met een dagtrip naar Cape Reinga (het meest noorder puntje van Nieuw Zeeland).

  • 28 Februari 2011 - 08:15

    Lei En Els:

    Ha Dennis, wat is t daar overal super mooi. Je komt alweer vlug naar huis zag ik dus wensen we jou een goede reis toe.

  • 01 Maart 2011 - 15:56

    Johan En Sandra:

    Hey Dennis, wat is dat snel gegaan zeg. Kom je morgen alweer naar huis. Hoop dat je genoten hebt van je avontuur, dit neemt niemand je meer af. Verder wensen wij jou een hele goede reis terug en kleed je maar warm aan want hier is het veel kouder.

    Liefs en Grtz Johan en Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 32987

Voorgaande reizen:

29 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

United States of America

19 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Zuid-Amerika "on a shoestring"

09 Juli 2016 - 27 Juli 2016

Tanzania 2016

16 December 2015 - 22 December 2015

Ierland 2015

08 December 2014 - 06 Februari 2015

Rondreis Australie

06 September 2014 - 13 September 2014

Naar de Top voor Kika

06 Juli 2013 - 26 Juli 2013

Thailand 2013

05 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Scandinavie en Schotland 2012

31 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Mijn eerste grote reis: Nieuw Zeeland 2011

Landen bezocht: