White water rafting en een regelrechte ramp - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu White water rafting en een regelrechte ramp - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

White water rafting en een regelrechte ramp

Door: dennisvanwegberg

Blijf op de hoogte en volg Dennis

22 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Gisteren hebben we onze weg naar Christchurch vervolgt waarbij we een tussenstop maakte in Rangitata. Dit is een klein plaatsje, waar we de mogelijkheid hadden om onszelf weer op de proef te stellen. Dit keer in de vorm van een rivier die we moesten trotseren met een rubberboot. Allereerst begonnen we met een overheerlijke lunch en een uitleg over onze kleding. Ingepakt met een wetsuit, zwemvest en een helm gingen we te water, waar we de hoogst raftbare graad moesten trotseren. Hier ging op het water wel een korte training aan vooraf, zodat we wisten wat ons te doen stond. Na enkele graad 3 stromingen, kwamen we bij de graad 5 stromingen waar we voor getraind waren. Het water vloog ons om de oren en in ons gezicht. Op de foto's zijn we vaak zelfs helemaal onder water. Een geweldige ervaring! Na de afsluiting met een sprong van een 10m hoge rots in het water, stond ons een overheerlijke BBQ te wachten.
's Avonds voelde ik nog even de behoefte om Christchurch in te lopen om toch iets van de stad gezien te hebben voordat ik door ging naar de volgende bestemming.
Al met al een zeer geslaagde dag.

Vandaag was echter het tegenovergestelde. Ik had surfen op de planning staan, maar het begon al met slecht weer, waardoor deze activiteit enigzins onzeker werd. Vervolgens kwam ik bij het hostel aan waar enkele accommodaties niet geboekt konden worden, omdat deze volgeboekt waren. Later kreeg ik te horen dat het surfen niet doorging, omdat de instructeur zijn kinderen van school moest halen (daar gaat mijn enige surfmogelijkheid).
Nog niet goed het hostel binnen gekomen, kregen we te horen dat er een enorme ramp in Christchurch was gebeurd... een aardbeving op het midden van de dag en in het centrum van Christchurch. Ik bedacht me meteen dat ik ontzettend veel geluk heb gehad. Drie uur eerder was ik nog in een hostel dat nu volledig ingestort is. In totaal zijn nu al 65 doden geteld en er volgen waarschijnlijk nog meer. Er zijn zelfs nog mensen die ik hier heb leren kennen en die nog daar waren. We hebben nog niets van ze gehoord...
Mijn reis gaat morgen gewoon verder, maar het gelukzalige gevoel dat ik eerder had, zal ik niet meer krijgen tot ik weet dat het goed gaat mijn vrienden die in Christchurch zijn gebleven.

  • 22 Februari 2011 - 09:28

    Nick:

    Rafting klinkt ruig.... veel sterkte en succes met de rest van je vrienden daar...
    Gr.

  • 22 Februari 2011 - 10:26

    Loes S:

    Hey, dat raften klinkt erg gaaf! Adrenalinestoot! Veel sterkte, hoop dat je snel iets van je vrienden hoort.

  • 22 Februari 2011 - 16:52

    Fam. Tulkens:

    Ha Dennis, wat zijn we blij dat je vandaag een verslag hebt geschreven.
    Toen ik het journaal aanzette schrok ik me een hoedje. Een aardbeving in Nieuw-Zeeland, oei als er maar niks met Dennis is. Gauw kijken op jouw site. GELUKKIG, je hebt geschreven.
    Een goede engelbewaarder. Doe vooral heel voorzichtig en tot gauw.

    Groetjes Jan en Cien

  • 22 Februari 2011 - 21:04

    Ceciel:

    Wat een schrik toen we vanmorgen wakker werden en we aan de radio hoorden wat er gebeurd was. Waren we zo ongerust tijdens je "gewaagde activiteiten"daar. Zo zie je maar; kun je nog zo goed opletten!!!
    Ben pas gerust als ik je weer in levende lijve zie!!!!
    Hopelijk gaat het goed je andere bekenden daar.
    Pas goed op jezelf en tot gauw!

    Knoevel Ceciel

  • 23 Februari 2011 - 12:04

    Mim En Er :

    blij te horen dat het goed met je gaat, je hebt een reuze beschermengel op je schouder. ik hoop dat je snel wat van je vrienden hoort. makkelijk vanaf hier maar probeer nog even te genieten.... xxxxx little big mim

  • 23 Februari 2011 - 12:32

    Opa En Oma:

    Ha Dennis,
    We waren erg bang dat er iets met jou was gebeurt. Gelukkig is dat niet zo.

    Veel liefs van opa en oma en probeer je nog maar te vermaken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 32885

Voorgaande reizen:

29 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

United States of America

19 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Zuid-Amerika "on a shoestring"

09 Juli 2016 - 27 Juli 2016

Tanzania 2016

16 December 2015 - 22 December 2015

Ierland 2015

08 December 2014 - 06 Februari 2015

Rondreis Australie

06 September 2014 - 13 September 2014

Naar de Top voor Kika

06 Juli 2013 - 26 Juli 2013

Thailand 2013

05 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Scandinavie en Schotland 2012

31 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Mijn eerste grote reis: Nieuw Zeeland 2011

Landen bezocht: