Albatrossen, zeeleeuwen, pinguins, en paarden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Albatrossen, zeeleeuwen, pinguins, en paarden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Albatrossen, zeeleeuwen, pinguins, en paarden

Door: dennisvanwegberg

Blijf op de hoogte en volg Dennis

21 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Na de indrukwekkende boottocht door Milford Sound heb ik nog een rustige dag in het bruisende Queenstown doorgebracht. Daarna vervolgde ik mijn weg naar Dunedin waar men die dag een schots festival hield. Dunedin is namelijk opgericht door de Schotten. In deze stad had ik de Peninsula Elm Wildlifetour op de planning staan. Deze tour bracht mij naar de verlaten stranden van Peninsula waar de dieren nog ongestoord hun gang konden gaan. Tijdens deze tocht heb ik albatrossen, zeeleeuwen, pinguins en zeehonden gezien. De albatrossen hadden een spanwijdte van 3m. Als die vogels over je hoofd vliegen laat dat wel een indruk achter.

Vandaag ben ik aangekomen in Tekapo waar ik werd over gehaald om paard te rijden langs Lake Tekapo. Ik stond hier vrij sceptisch tegenover, maar wilde het toch wel een keer proberen. Na de tocht was ik toch onder de indruk. Waarschijnlijk door het geweldige uitzicht over het enorme meer.

Morgen staat weer een ietwat extreme activiteit op de planning. Namelijk het
White water raften.....

• 20 Februari 2011 - 20:20

René Cuijpers:

Ha Dennis,
    Zo'n wildlife tour door de wildernis lijkt me inderdaad geweldig, want dat is iets wat je hier in Europa dus niet kunt doen en waar je met een caravan dus niet kunt komen.

Groetjes en veel reisplezier
    René

• 21 Februari 2011 - 13:16

Loes S:

Hahahaha jij op dat paard...alsof je het dagelijks doet! :) enjoy the rafting!