Rotte eieren en een vrije val - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Rotte eieren en een vrije val - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Rotte eieren en een vrije val

Door: dennisvanwegberg

Blijf op de hoogte en volg Dennis

05 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Vandaag was echt de beste dag tot nu toe. 's Morgens hadden we eerst de pech dat de chauffeur een ruit van zijn bus kapot had en wij wat vertraging opliepen. Hierdoor liepen we de uitbarsting van een geiser mis.
Dit werd echter dik goed gemaakt door naar een thermaal park te gaan waar bubbelende modder en stomend water te zien was. Het park binnentredend, werden we tegemoet gekomen door een geur van rotte eieren. Hier staat het plaatsje Rotorua dan ook om bekend. Het water was zelfs zo verzadigd met sulfur dat het op sommige plaatsen geel was. Verder was het water dermate opgewarmd door de aarde, dat je jezelf zou verbranden als je het zou aanraken.

Na deze tocht gingen we door naar het plaatsje Taupo en had ik vanuit de bus een Skydive geregeld. Meteen toen we in Taupo aankwamen, werd ik hier dan ook voor opgehaald. We kregen twee skydives aangeboden voor verschillende prijzen. Eerst had ik gekozen voor de goedkoopste waarbij je een kilometer lager gedropt werd dan de andere variant (deze keuze had ik gemaakt aan de hand van het kostenplaatje). Maar na een tijdje twijfelen heb ik toch getekend voor de hoogste drop van 15.000ft.
Mijn instructeur kwam naar me toe met een camera op mijn neus gericht, want ik had ook getekend voor een dvd. We gingen omhoog in het vliegtuigje terwijl mijn laatste riemen nog strak getrokken werden en toen gingen de eerste springers al eruit op 12.000ft. Een aantal minuten later ging het toch echt gebeuren voor mij. Benen uit het vliegtuig en springen maar. Na de verplichtte backflip ging de adrenaline door mijn lijf. NIET NORMAAL!!!! Zo'n goed gevoel, en na een minuut werd de parachute open getrokken waardoor ik kon genieten van het best te vinden uitzicht over meren en bergen. Een half uurtje na de landing kreeg ik mijn dvd-tje en kon ik deze al bekijken. Uiteindelijk heb ik dus gekozen voor de duurdere sprong, maar het was elke (dollar)cent waard.

's Avonds nog een BBQ en wat rondlopen door Taupo met mijn nieuwe vrienden en de dag is weer voorbij. Morgen vervolgen we onze weg naar het Tongariro National Park waar ik een Hiketocht geregeld heb.

Foto's volgen nog!

  • 05 Februari 2011 - 11:56

    Mam En Pap:

    sjiek wat je allemaal kan doen daar en fijn dat je het zo goed na je zin hebt. Is ook mooi dat je daar al wat andere mensen hebt getroffen en samen wat kan doen.Geniet ervan. Ook fijn dat we je eens op skype kunnen zien en horen. Veel plezier verder. groetjes mam en pap

  • 06 Februari 2011 - 19:47

    Tulkens Familie:

    He Dennis,

    Wat indrukwekkende ervaringen op de korte tijd dat je pas weg bent uit ons koude kikkerlandje.
    Op de foto's zie je pas echt wat de verschillen zijn. De foto in de lucht slaat alles, MARVELOUS !!!
    Zorg dat je van iedere minuut geniet dat je daar bent, want voor je het weet ben je weer in Pey.
    Keep in touch !!!
    Cien, Jan, Audrey en Danique.

  • 07 Februari 2011 - 07:50

    Dennis Van Wegberg:

    De foto in de lucht is eigenlijk niet van mij. Dit was alleen om aan te geven dat ik ben gaan skydiven. Ik kon daar natuurlijk zelf geen foto's van maken.

  • 14 Februari 2011 - 14:51

    Denise:

    Die dvd krijgen we toch wel te zien / horen he? Of heb je niet alles bij elkaar geschreeuwd?
    veel plezier nog en voorzichtig he.
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 32891

Voorgaande reizen:

29 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

United States of America

19 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Zuid-Amerika "on a shoestring"

09 Juli 2016 - 27 Juli 2016

Tanzania 2016

16 December 2015 - 22 December 2015

Ierland 2015

08 December 2014 - 06 Februari 2015

Rondreis Australie

06 September 2014 - 13 September 2014

Naar de Top voor Kika

06 Juli 2013 - 26 Juli 2013

Thailand 2013

05 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Scandinavie en Schotland 2012

31 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Mijn eerste grote reis: Nieuw Zeeland 2011

Landen bezocht: