Lord of the Rings en de Maori's - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Lord of the Rings en de Maori's - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Lord of the Rings en de Maori's

Door: dennisvanwegberg

Blijf op de hoogte en volg Dennis

04 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op donderdag heb ik nog een dag in Auckland door moeten brengen in verband met het tijdschema van de bussen waar ik me aan moet houden. Dit is de grootste stad van heel Nieuw Zeeland met (volgens de buschauffeur) 1/4 van de gehele landelijke bevolking die er woont. Toch is er bar weinig te doen in die stad, wat ervoor zorgde dat ik mijn dag heb gevuld met doelloos rondslenteren. Tegen de middag kwam ik zelfs een jongen tegen die ook aan de TU studeert. Ik herkende hem aan zijn rugzak, waarna ik hem aansprak en een hapje met hem ben gaan eten.

Vrijdags is dan toch de rondreis begonnen. En deze begon meteen goed! De bus-chauffeur was erg aardig en had een goed gevoel voor humor, wat de sfeer in de bus erg aangenaam maakt.
We gingen op weg van Auckland naar Matamata met een lunchpauze bij een L&P restaurant. L&P is een frisdrank in Nieuw Zeeland die daar zeker zo populair is als Coca-Cola in heel de wereld. Ik moet zeggen dat ik ook fan ervan ben geworden.
Na een korte pauze vervolgde we onze reis naar Matamata, waar de "Shire" van Lord of the Rings te vinden is.
Ik heb dan ook een rondleiding gehad door de geheel herbouwde filmset van de Shire waar twee films voor in de planning staan. Ontzettend mooi allemaal en ik had het zeker niet willen missen.

's Avonds hadden we een traditionele feestavond van een Maori-stam. Allerseerst kregen we een traditioneel onthaal met de Haku (dans) als uitdaging, waarbij een teken van vrede de toegang tot hun dorp verschaft. Na een rondleiding door het dorp kregen we een optreden met muziek en dans, waarna we aan tafel mochten. Het eten dat we kragen was ook op traditionele manier klaar gemaakt in een gat in de grond. Je zou het misschien niet denken, maar het eten was erg lekker.

Morgen op naar de Huka falls!

  • 04 Februari 2011 - 12:22

    Nick V W:

    Hey Dennis,

    Nu begint het al erg interresant te worden, ben je frodo ook tege gekomen in 'Th Shire'? hebt hem wel de groete gedaan, toch?

    Wel cool dat je iemand tegen bent gekomen van de TU.

    p.s. van dat eten kan ik me weinig voorstellen, dat het lekker was;)

    Gr. Nick

  • 04 Februari 2011 - 18:25

    Bart & Kelly:

    Dag Denzel! Via Frenzel zijn we doorverwezen naar je site, leuk om zo je belevenissen mee te lezen! We wensen je een te gekke tijd daar en zullen je bezigheden gezellig volgen! Groetjes, Bart & Kelly

  • 04 Februari 2011 - 19:08

    Mim:

    hey kleine neef
    je ziet meer van de wereld dan ik, maar ik durf o.a.niet te vliegen.
    voor jouw een hele fijne tijd en..we volgen je.

    je litle big aunty en aanhang

  • 08 Februari 2011 - 11:24

    Daisy:

    Heej Dennis,
    Had op de hyves van Franka gezien dat we je in de gaten konden houden;)
    Wel leuk om je verslagen te lezen en de foto's te bekijken.
    Veel plezier nog!
    groetjes Daisy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Dennis

Actief sinds 11 Jan. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 32884

Voorgaande reizen:

29 Juli 2018 - 23 Augustus 2018

United States of America

19 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Zuid-Amerika "on a shoestring"

09 Juli 2016 - 27 Juli 2016

Tanzania 2016

16 December 2015 - 22 December 2015

Ierland 2015

08 December 2014 - 06 Februari 2015

Rondreis Australie

06 September 2014 - 13 September 2014

Naar de Top voor Kika

06 Juli 2013 - 26 Juli 2013

Thailand 2013

05 Augustus 2012 - 25 Augustus 2012

Scandinavie en Schotland 2012

31 Januari 2011 - 02 Maart 2011

Mijn eerste grote reis: Nieuw Zeeland 2011

Landen bezocht: