En we zijn weer op pad... - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu En we zijn weer op pad... - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

En we zijn weer op pad...

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

22 Juni 2017 | Chili, San Pedro de Atacama

De reis die we vorig jaar hebben uitgesteld in verband met Zika is nu dan toch echt begonnen.
Op maandag vlogen we vanuit Dusseldorf, via Parijs naar Santiago de Chili. De stad die door velen wordt gezien als een stad in Zuid Amerika waar je naartoe kunt om jezelf te ontwikkelen, de nieuwe American Dream. En dat merkte je ook wel als je er rond liep, want de stad was zelf ook in ontwikkeling, te zien aan de torens en wegen die uit de grond werden gestampt. Tijdens de "tour for tips" die we volgden, kregen we ook echt het gevoel dat we ons in een westerse stad bevonden.

Na onze tour zochten we op aanbevelen van de B&B-houder een restaurantje op, genaamd Bavaria. Het bleek een Duitsachtige tent waar je voornamelijk Schnitsels kon eten. En je raad het niet, waar Bavaria aan de kaart ontbrak, maar Heiniken bovenaan stond. Uitgeput van onze reis zochten we het bed op, zodat we op woensdag weer verder konden vliegen naar Calama met een transfer naar San Pedro de Atacama.

San Pedro is een dorpje in het midden van de Atacama-woestijn dat het startpunt van vele tours en activiteiten is. Het ongeasfalteerde dorpje is dan ook overvol met actieve toeristen die zich opmaken voor een MTB-tocht een geizer-excursie, sandboarding of een maanvalley-excursie. Die laatste gaan wij vandaag meemaken en belooft prachtige vergezichten, dus iets om ons op te verheugen.

We houden jullie op de hoogte.
Groetjes,

Dennis en Franka