Tasmanie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Tasmanie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Tasmanie

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

24 December 2014 | Australië, Hobart

Hallo allemaal,

De laatste week hebben we veel meegemaakt. Na onze rustdag in Melbourne zijn we 's ochtends vertrokken richting Phillip Island om de thuiskomst van de Little pinguïn mee te maken. Op weg naar dit eiland zijn we gestopt bij een Wildlife farm, waar we ons eerste contact met Australische dieren hebben gehad. We mochten hier de Walibi's en Kangoeroes voeren, wat wel erg leuk is om te doen. Na nog enkele stops kwamen we 's avonds aan bij het strand en kwamen de pinguïns ons rond zonsondergang tegemoet. De jongen zaten schreeuwend te wachten bij de nesten terwijl de ouders de ruwe branding trotseerden om na een dag jagen, terug te keren bij hun kroost. Het was vooral leuk om te zien hoe onhandig deze beestjes zich voortbewegen en toch snel bij hun nest weten te komen.

Een dag later zijn we naar Tasmanie gevlogen, maar deze reis verliep met zoveel vertraging, dat we 's Avonds geen tijd meer hadden om zelf te koken. Als een geluk bij een ongeluk hebben we onszelf maar getrakteerd op heerlijke vis&chips in de havens van Hobart.

Op donderdag hebben we onze camper opgehaald en zijn we richting Cradle Mountain vertrokken, terwijl we onderweg nog een paar stops maakten. Als eerste bij een Wildlife Sanctuary, waar gewonde dieren worden opgevangen om te laten herstellen en later weer terug te plaatsen in de natuur. Hier kwamen we letterlijk in aanraking met Wombats, Kangoeroes, koala's en Tasmaanse duivels! Voor Dennis was het schattige-beestjes-limiet toen wel bereikt en zijn we verder gegaan naar mt. Field om wat natuurschoon te ontdekken. Door onze tussenstops en een slechte inschatting van afstand, zijn we halverwege gestrand in Queenstown.

Op vrijdag was het nog een heel eind rijden naar Cradle mountain, dus we kwamen rond de middag pas aan. Hierdoor konden we niet starten met de wandeling naar de top en kozen we voor een andere mooie wandeling om warm te draaien voor de topwandeling op zaterdag. Cradle mountain is in elk geval wel al een hoogtepunt uit onze reis te noemen. Prachtige uitzichten troffen we daar aan, waardoor het een genot is om er twee dagen te kunnen blijven.

Zaterdags hebben we de Cradle mountain top bedwongen! We startten met regen, wind en mist, maar dit weerhield ons niet om verder te gaan. Er werd immers zon voorspeld voor de middag. We werden dan ook beloond met goed weer op de top en een afdaling met het zonnetje in onze rug.

Met een tussenstop in Launceston hebben we onze weg vervolgd richting Bay of fires, waar prachtig witte, verlaten stranden ons verwelkomden. Hier hebben we lekker gepicknickt en genoten van de omgeving. 's Avonds kwamen we aan in Coles Bay en hebben we voor het eerst kangoeroe op de "Babie" gegooid.

Op maandag zijn we de boot in gegaan... de kayak om precies te zijn. We hebben 's ochtends een prachtige kayaktocht rond Freycinet gemaakt. En 's middags hebben we na een stevige wandeling genoten van het uitzicht over Wineglasbay, vanuit de top van mt. Amos. Na een stukje rijden hebben we in Cambridge genoten van ons laatste stukje kangoeroe om de dag erna verder te kunnen rijden naar Bruny Island.

Bruny Island is een erg mooi eiland ten zuiden van Tasmanie, als je goed weer hebt tenminste... We waren begonnen aan een 3 uur durende wandeling waarbij we op zoek gingen naar uitzicht over een soort fjorden en de witte wilibi's. Na een uur: geen walibi's of fjorden, maar wel een flinke wolk regen. Deze was pas leeg toen we na drie uur wandelen bij onze camper terug waren. Ondertussen hebben we gelukkig wel nog de walibi's gespot. Deze doorweekte dag hebben we afgesloten met een bezoek aan een vuurtoren die prachtig uitzicht bood op de rotsen die Dennis zo graag zag.

Vandaag de camper weer ingeleverd en inkopen voor kerst gedaan (lees: 3 flessen Australische wijn). De afgelopen week was onvergetelijk, hopelijk een voorbode voor de rest van de reis.

Alvast hele fijne feestdagen een volgende verslag volgt snel.

Groetjes,

Dennis en Franka

• 24 December 2014 - 07:44

Hanneke:

Super! Geniet ervan daar en alvast een fijne kerst!
    xxx

• 24 December 2014 - 10:52

Wobbie:

"Let's put another kangoo on the barbieee!!"

• 24 December 2014 - 17:39

René Cuijpers:

Nog veel mooie momenten en een fijne kerst gewenst.

• 25 December 2014 - 13:11

Trees:

Wat een belevenissen! En wat beschrijven jullie het leuk, het is een feestje om het te lezen.
    We wensen jullie nog veel plezier, veel mooie belevenissen en veel schattige-beestjesmomenten. xxx