Zon, zee, strand - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

18 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Vanaf de inspanning bij Grand Canyon vielen we in de ontspanning van het surfersplaatsje Encinitas bij San Diego. Bij aankomst brachten we eerst nog een bezoek aan Jiu Jitsu Foundation in San Diego. Dit team is geallieerd aan het team waar Dennis bij traint en Cadu (de hoofdinstructeur) heeft Dennis zijn zwarte band overhandigd. Het was dus leuk om hem weer eens te zien en om te zien hoe zijn school in San Diego eruit ziet.

De dag erna lekker uitslapen en rustig ontwaken onder het genot van een kop koffie en een lekker ontbijt bij een koffietentje in de buurt. Meteen daarna huurden we twee lowrider-fietsjes om ons de komende dagen mee te verplaatsen, want zelfs in een gehucht als Encinitas lag alles te ver uit elkaar om te wandelen. Bij de fietsjes huurden we ook meteen een surfboard, zodat Dennis zijn energie toch nog een beetje kwijt kon. De rest van de dag was niets anders dan surfen voor Dennis, strandhangen voor Franka en erna uitgebreid uiteten in het centrum van Encinitas.

Aangezien Dennis wel de smaak te pakken had, stond hij de dag erna vroeg op terwijl Franka zich nog eens omdraaide. Surfen stond weer op het programma als ochtend-workout om erna weer gezellig samen te ontbijten. Rond de middag er was, na een tweede sessie, voldoende gesurft en stond een bezoek aan het centrum van San Diego op het programma. Toen Dennis uit het water kwam, verschoot iets in zijn rug waardoor hij nu nog moeilijk loopt. Gelukkig zijn de grootste wandelingen al achter de rug. Het bezoek aan San Diego was kort en krachtig, want om 19.00 ging de laatste trein alweer terug naar Encinitas, waar we de dag afsloten met een wijnproeverij, die bij ons het licht uit deed.

Na de culinaire en ontspannen tussenstop in Encinitas zochten we de andere kant van het spectrum weer op in de drukte van Hollywood. We zijn alle sterren in de stoep nagelopen op zoek naar een ster van de Stones, maar tevergeefs. Terwijl Elvis en de Beatles een prominente plek kregen op een eigen pleintje, waren de Stones nergens te vinden. Hopelijk hebben wij niet goed opgelet en hebben ze wel wel een plek gekregen op deze met toeristen bezaaide straat. Nadat we een paar straten door de drukte waren gelopen, kwamen we op het idee om weer de rust op te zoeken bij de film Christopher Robin, die in El Capitan op Hollywood boulevard draaide. Vol met een goed humeur kwamen we de filmzaal uit en bezochten we Tgi Friday, waarvan we nog een cadeaubon hadden gekregen op onze bruiloft. Zo hangt onze reis dit keer samen van alle cadeau’s die we van onze gasten hebben gehad op onze bruiloft, wat wel een extra dimensie aan deze reis geeft.

Nadat we gisteren net buiten LA bleven slapen, zijn we vandaag over Highway 1 langs de kust door Big Sur gereden, wat echt spectaculaire vergezichten opleverde. Na elke bocht staat daar een nieuwe rotsformatie in de branding op je te wachten, klaar om gefotografeerd te worden. Genietend van het uitzicht aten we nog fish & chips om onze innerlijke mens ook tevreden te houden.

Morgen weer een reisdag op de planning om een tweede poging tot een bezoek aan Yosemite te doen. Hopelijk hebben de bosbranden niet te veel schade aangericht in de vallei en kunnen we veilig een rondje maken. Hierover later meer.

Groetjes,
Dennis en Franka