Fietsen in de wolken - Reisverslag uit Wofford Heights, Verenigde Staten van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Fietsen in de wolken - Reisverslag uit Wofford Heights, Verenigde Staten van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Fietsen in de wolken

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

02 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Wofford Heights

Nadat we ruim 10 maanden hebben moeten wachten, is onze huwelijksreis nu dan toch echt begonnen. Na een nacht in een hotel bij Schiphol konden we uitgerust starten met de reis, die ons als eerste naar San Francisco bracht.

Bij het inchecken in ons hostel bleek al dat de Amerikanen behulpzaam en (bijna overdreven) vriendelijk zijn, door de manier waarop je ontvangen wordt. Gedreven door de prijzen voor een overnachting sliepen we de eerste twee nachten in een 8 persoons dorm, wat ons meteen het reisgevoel gaf dat we weer een jaar hebben gemist. Fijn om weer op reis te zijn!

In eerste oogopslag leek San Francisco niet heel bijzonder, door de hoogbouw met de bijbehorende betonnen constructies doet de stad in het centrum een beetje kil aan. Toen we onze fietsjes gingen huren voor een tocht rond de stad kwamen we ook in de baai. Daar begrepen we waar de stad haar charme vandaan haalt.

Op de boulevard toonden straatentertainers, begeleid door muziek, hun kunsten om een zakcentje bij te verdienen. In de verte stonden hordes toeristen foto’s te maken van een groep zeehonden die hen met gebrul overtuigden dat ze iets lekkers verdienden. Veerboten voeren af en aan. Dat was duidelijk het hart van San Francisco.

Eenmaal op weg met ons fietsje, kwamen we langs mooi opgespoten stranden en pieren, die daar het stadsbeeld bepaalde tot we uitkwamen aan de beroemde Golden Gate Bridge. Torenend boven de stad uit zat deze voor ons verstopt in een dikke laag mist, wat ook wel wat mysterieus had. Nadat we tientallen foto’s van de brug hadden gemaakt op verschillende locaties, kwamen we al fietsend aan de andere kant van de brug uit. Daar werd het leven weer rustig en ontspannen. In het eerste dorpje waar we doorheen kwamen aten we een ijsje om energie op te doen voor de rest van de fietstocht. En zeg maar gerust IJS, want met slechts twee bolletjes was dit toch wel het grootste ijs dat we ooit gehad hebben. Het natuurgebied waar we later doorheen fietsten gaf ons de rust om weer op adem te komen.
Eenmaal terug in de stad maakten we ons klaar voor de start van onze autoreis die de dag erna van start ging. En die start verliep minder soepel. Eenmaal in de auto kwamen we erachter dat ons eigen navigatiesysteem de nieuwe kaart van de VS, die we thuis hadden gedownload, niet herkende. En google-Maps gebruiken zat er ook niet in, omdat we onderweg geen internet hebben. Na een tijdje knoeien met verschillende toestellen en WiFi van de nabijgelegen McDonalds kwamen we tot de conclusie dat onze download te niet te gebruiken is op onze reis en hebben we maar een kaart op onze telefoon gedownload. Nu konden we weer van start, maar we waren wel veel tijd kwijt en we moesten nog een flink stuk rijden.

Door de branden in Yosemite moesten we helemaal om het natuurgebied heen dat ervoor zorgde dat we om 22.30 aankwamen in het motel dat we diezelfde dag vanuit een KFC hadden geboekt. Het is dus wel heel makkelijk om alles onderweg te regelen. Vandaag brengen we een bezoek aan Sequoia en Kings Canyon als beloning voor onze reisdag van gisteren.

Groetjes
Dennis en Franka

• 02 Augustus 2018 - 09:53

Har En Kitty:

Fijn dat jullie weer goed op weg zijn, veel plezier samen

• 05 Augustus 2018 - 07:10

Rob En Evelien:

Super om te lezen! Heel veel plezier gewenst tijdens dit mooie avontuur!

• 05 Augustus 2018 - 12:09

Bianca&Ricardo:

Sjiek!! Geneet de vaan!!

• 13 Augustus 2018 - 12:01

Mia.:

hoi Franka-Dennis ben jullie reis aan volgen
    geniet er van groetjes Mia