zon, zee, strand... en 4WD - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu zon, zee, strand... en 4WD - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

zon, zee, strand... en 4WD

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

28 Januari 2015 | Australië, Noosa Heads

G'day,

Weer een bericht van de andere kant van de wereld. Dit keer meer over de campeertrip die we op Fraser Island hebben gehad. Na twee dagen stortregen gingen we drie dagen geleden van start met onze groep van 4 four wheel drives (4WD) en 32 personen om kennis te maken met Fraser Island. Met een lengte van 125km. is Fraser Island het grootste zandeiland ter wereld en daarom één van de trekpleisters aan de oostkust van Australie.

Na een korte rit door de bewoonde wereld verruilden we het asfalt voor een indrukwekkende zandbak. Na een tijdje over het strand te hebben gereden, werden we verwelkomd door de huidige bewoners van het eiland, de dingo. Met een groepje van 3 kwamen ze ons tegemoet om vervolgens verkoeling te zoeken in de oceaan.

Nadat we een paar keer van bestuurder hadden gewisseld, kwamen we aan bij Lake Mckenzy. Het prachtigste zoetwatermeer dat je je kunt voorstellen. Dit meer bestaat uit zeewater dat door het zand gefilterd is tot zoetwater, zo helder als bronwater.

Na aankomst in het kamp onstond een avond van chaos, veroorzaakt door de massa aan zuipende jongvolwassenen in ons kamp. We voelden ons daadwerkelijk oud die avond.

De ochtend erna verloren een aantal van hun de strijd tegen de man met de hamer. Om dit te verwerken zochten we verkoeling in Eli creek, waar we ca. 200m door een kabbelend beekje richting de oceaan dobberden. Dit was een mooie start van Australia day. Na deze activiteit kregen we het scheepswrak aan de kust te zien, dat er al sinds 1935 ligt en daardoor een interessante verschijning is. We vervolgden onze weg over het uitgerekte strand, met een lekker muziekje uit de speakers, richting Indian head lookout. Vanaf deze rots hebben we 3 mantarays en 2 tijgerhaaien kunnen bewonderen. Na een bezoek aan de Champagnepools was het kamp onze laatste bestemming van die dag. Deze avond verliep wat gemoedelijker, gezien de energiebron van de jeugd ten einde was. Het werd daadwerkelijk een gezellige avond.

Op de laatste dag Fraser Island kregen we nog een interessant meer met wat omringende zandduinen te zien. Dit was de laatste attractie die we te zien kregen op het eiland, om vervolgens onze weg richting het vaste land te vinden. Fraser was zeker één van de hoogtepunten van de oostkust die opgevolgd wordt door Noosa, met haar national park en een gezellig centrumpje.

Cheers,

Dennis en Franka

• 31 Januari 2015 - 15:10

Mia:

hallo DENNIS EN fRANKA WAT GAAT DE TIJD VLUG HE IK HEB VAN MAM GEHOORD DAT JULIE

VRIJDAG WEER THUIS ZIJN MAAR WAT HEBBEN JULLIE EEN MOOIE REIS IK HEB HET ALLEMAAL

KUNNEN VOLGEN IK HOOP DAT JULLIE OOK EEN MOOIE VLUCHT HEBBEN WE ZULLEN MAAR ZEGGEN

TOT GAUW HELE DIKKE KNUFFEL Mia