Salti vs Nemo - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Salti vs Nemo - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Salti vs Nemo

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

17 Januari 2015 | Australië, Magnetic Island

Hallo allemaal,

Sinds de Outback hebben we al niks meer van ons laten horen.
In de tussentijd hebben we alweer heel wat beleefd.

De dag na onze tour door de Outback, vertrokken we met de bus vanuit Alice Springs naar Darwin, wat een 22 uur durende reis betekend. Tijdens deze reis zagen we het landschap veranderen van rood en droog naar groen en nat. Uitgeput kwamen we aan in Darwin. Hier konden we ons snel opfrissen en tijdig het bed in, want de dag erna werden we alweer opgehaald voor de tour door Kakadu en Litchfield.

Bij deze tour startten we met een rivercruise met Salties, dat wil zeggen, 5 meter lange krokodillen die eropuit zijn om alles dat maar een beetje smaakt, te vermorzelen en op hun menu te plaatsen. Het is erg indrukwekkend om zo'n bakbeest te zien springen voor een stuk vlees. En zeker een geslaagde start van onze tour.

Later zijn we twee dagen verbleven in Kakadu, het grootste National Park van Australië. Hier hebben we gewandeld, geklommen en lessen gehad over Aboriginal cultuur en de natuur om ons heen. Het national park was zo groot dat je er zeker vijf soorten natuur tegenkwam. Ook dit leverde weer mooie plaatjes op, mits de regen niet met bakken uit de hemel kwam, want regenen kan het er wel in dit seizoen.

Na Kakadu hebben we de prachtige watervallen en termietenheuvels van Litchfield bezocht. Hier mochten we helaas niet zwemmen in verband met de sterke stroming van de rivieren. Dus moesten we maar genoegen nemen met onze door zweet verzadigde t-shirts die niet wilde drogen in de 95% luchtvochtigheid. Eenmaal terug in Darwin hebben we deze tour wederom afgesloten met een gezellig diner en een pintje.

Na Darwin vervolgden we onze weg richting Cairns, waar één van onze hoogtepunten al op ons wachtte: The Great Barrier Reef! Na een dagje welverdiende rust werden we 's ochtends opgehaald om drie duikspots te verkennen. Dit leverde weer het euforische gevoel dat we in Thailand ook al beleefden. Het zicht was erg goed, er waren vissen in overvloed en het koraal lag er prachtig bij. Voor Franka was er een overvloed aan Nemo's, wat haar dag in elk geval goed maakte. Alleen de zeeschildpadden hielden zich verstopt. Nu maar hopen dat we deze tijdens de komende snorkelsessies nog tegenkomen...

Na ons duikavontuur hebben we nog een dagje de beachbums uitgehangen in Palmcove, waar de stereotype bountystranden te vinden zijn.

Vanuit Cairns zijn we vertrokken richting Magnetic Island, waar alles magnetisch is...
Nee geintje, waarom ze het eiland zo noemen weten we ook niet, maar het is in elk geval wel een mooi eiland. En het stikt er van de knuffelige beestjes, die we (en vooral Franka) mochten vasthouden en voeren. Dit was een mooie afwisseling van de koelbloedige moordenaars in de Outback en
Kakadu.

Na een dagje snorkelen en een dagje beestjes knuffelen, zijn we nu aan het genieten van een pintje om morgen weer verder te reizen naar Airlie beach, de vertrekplaats ter verkenning van de Whitsundays.

Groetjes,

Dennis en Franka

• 20 Januari 2015 - 20:35

Marjolein:

Het klinkt allemaal echt super! Ik ben benieuwd naar wat jullie verder allemaal nog zullen zien. :)