Door het rode stof - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Door het rode stof - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Door het rode stof

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

07 Januari 2015 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal,

Vanuit Sydney hebben we een daguitstapje gemaakt richting de Blue mountains. Dit is een rotsachtig gebied ten westen van Sydney, waar we een wandeling door de bossen en langs de klif hebben gemaakt. Hier hebben we weer mooie uitzichten gehad over onder andere de Three sisters.

Na een extra nachtje in Sydney vlogen we naar het rode hart van Australie, The Red Centre. Hier werden we opgevangen door een 10 miljoen vlikegen, een berg rode stof en onze gids voor de komende drie dagen. Vanuit het vliegveld zijn we meteen richting Uluru vertrokken. De weersvoorspellingen gaven wel 42 graden aan, maar eenmaal aangekomen viel gevoelstemperatuur mee.

Na een korte lunch en de kennismaking met de rest van de groep, gingen we op pad om de Aboriginalcultuur beter te leren kennen. Eenmaal op de hoogte van de normen en waarden die gelden in de Outback hebben we een ontspannen wandeling gemaakt rond Uluru, de bekendste rots van Australie.

Onze inspanning werd beloond met een heerlijk diner, klaargemaakt achter de bus, bij zonsondergang en met uitzicht op Uluru. Vervolgens snel naar de camping om onder de sterren in slaap te vallen in onze swag (een stevige slaapzak om mee in de buitenlucht te slapen).

Om 4.00u werden we de dag erna alweer uit onze swag getrokken om Uluru voor de laatste keer te aanschouwen tijdens zonsopkomst met een lekker ontbijtje. Ons volgende reisdoel: Kata Tjuta, een mooie valley met verschillende rotsformaties. Gewapend met 3 liter lauwwarm (p.p.) water en een vliegennetje gingen we op pad en werd ons iets geleerd over het ontstaan van alle rosten in de omgeving.

Het ontbrak ons aan niets, we kregen tijdens de wandelingen zelfs snackjes van de gids. Die avond kregen we ook nog een ware bushtuckersmaaltijd, wat wil zeggen, dat al het eten in het kampvuur werd klaargemaakt. Ook toen hebben we weer heerlijk gegeten en zochten we onze swag weer op om de nodige nachtrust tot ons te nemen.

'S ochtends werden we namelijk weer gewekt om 4.00u voor een bezoek aan de legedarische Kings Canyon. Deze kloof gaf echt de mooiste uitzichten die we in de laatste drie dagen hebben gehad. Het was een geweldige ervaring.

Hierna vervolgden we onze weg om terug te komen in Alice Springs. Hier kwamen we 's avonds aan en kregen we een uurtje de tijd om ons op te frissen voor ons afsluitend diner met de rest van de groep. Hier hebben we een gezellige avond van gemaakt, maar het bed riep al vroeg, want we waren allemaal uitgeput van onze onvergetelijke rondreis door de outback.

Nu op naar Darwin om de ongerepte natuur van Kakadu en Litchfield te verkennen.

Groetjes,

Dennis en Franka

• 08 Januari 2015 - 19:42

Mia Laumen:

Hallo Franka en Dennis,

Ik heb al verschillende verslagen gelezen geweldig wat hebben jullie al veel gezien en ondernomen.
    Ik leef echt met jullie mee daar Nico en Margriet ook daar zijn geweest alleen niet waar jullie nou zijn.
    hier is met mij alles goed.Ik wens jullie nog verdere voorzetting . En lees de verslagen wel.
    Heel veel groetjes en een dikke knuffel.
    xxxx Mia