Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Dennis en Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

01 Januari 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

De afgelopen week hebben we in Sydney vertoeft. En het was een indrukwekkende week.

Na onze kerstpicknick in Hobart zijn we vertrokken richting Sydney. Op onze eerste dag hebben we al meteen deelgenomen aan een gratis rondleiding door de stad om deze een beetje te leren kennen. Sydney mag dan wel de oudste stad zijn van Australië, maar de geschiedenis ervan is nog pril. Toch was er ook een oud centrum, waar vroeger de veroordeelden uit het Britsche koninkrijk aan land kwamen en zich settelden. Dit gedeelte noemt men The Rocks en bestaat uit allemaal gezellige restaurants en pubs gelegen in smalle steegjes. Erg gezellig allemaal. We kwamen tijdens onze tour ook nog langs de brug en het Operahouse, wat een indrukwekkende combinatie is. Deze twee bouwwerken worden dan ook tot in den treuren gefotografeerd.

Op dag twee in Sydney troffen we Kay, een vriendin van ons, die haar reis afsloot in deze mooie stad. Met haar zijn we de pijlers van de brug in geweest om te genieten van het uitzicht over de haven en het Operahouse. Later die dag zijn we met de tour over The Rocks mee geweest om meer te leren over de perikelen die zich daar vroeger afspeelden.

De twee daaropvolgende dagen spendeerden we aan de stranden Bondi en Manly die beiden afgeladen vol lagen met mensen die schijnbaar niks beters te doen hebben. Aan de andere kant was het wel 34 graden en konden we wel wat afkoeling gebruiken. Van al dit geluier kon Dennis niet stil blijven zitten en is hij op zoek gegaan naar een Jiu jitsu school, waar hij zijn opgekropte energie kwijt kon.

Op de dag van oud en nieuw moesten we vroeg uit de veren om een mooi plekje in de Botanische tuinen van Sydney te bemachtigen voor de vuurwerkshow van die nacht. Om 8 uur 's ochtend stonden we, samen met 16.000 medegezinden in de rij te wachten tot de poorten van het terrein openden. Met onze proviant voor de hele dag op onze rug, zochten we naar de best haalbare plek. Uiteindelijk wisten we een mooi plekje te bemachtigen, dat we die dag goed hebben afgebakend en verdedigd. En de moeite werd beloond met een vuurwerkshow die je voorstelling te boven gaat. De hele lucht rondom de haven van Sydney was voor 15 minuten verlicht met het prachtige kleurenspektakel.

Na afloop ging iedereen in de stad naar huis, want het hoogtepunt was immers voorbij. De kroegen sloten hun deuren en de straten waren afgesloten voor verkeer, zodat iedereen veilig naar huis kon. Wij sloten onze dag af met een wijntje in de kamer van Kay.

De dag erna hebben we Kay uitgezwaaid, voor haar terugreis naar huis. Van haar kregen we nog een laatste tip om de brug over te steken en nog eens te genieten van het uitzicht aan de andere kant. Die tip hebben we ter harte genomen. Bij aankomst aan de overkant liepen we per toeval een goed vistentje binnen om daar ons diner op te halen.

Met ons visje op zak zochten we naar een leuk plekje om te genieten van het uitzicht over de haven van Sydney. Op het door ons gevonden bankje hebben we genoten van de vis en het flesje wijn dat ik per toeval ;) ook nog bij me had. Het was een mooie afsluiting van ons verblijf in de oorsprong van de Australische kolonie.

Hierna een uitstapje naar de Blue Mountains en de Outback.

Groetjes,

Dennis en Franka

• 01 Januari 2015 - 21:16

Ceciel En Jean:

Wat een mooie week hebben jullie gehad in Sydney!! En Dennis, wat maak je er een fijn verslag van :) !! Veel plezier nog!