Great Ocean Road en heel veel koala's - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu Great Ocean Road en heel veel koala's - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road en heel veel koala's

Door: Dennis & Franka

Blijf op de hoogte en volg Dennis

15 December 2014 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Het is alweer vier dagen geleden dat we ons laatste verhaal hebben geschreven.

Na ons vorige verslag hebben we in Melbourne een auto geregeld en zijn we begonnen aan de ruim 240km lange Great Ocean road. Het rijden aan de linker kant van de weg was, zoals verwacht, wel even wennen. Lastig als je richting aan wil geven, maar in plaats daarvan de vliegen van je gortdroge voorruit veegt.

Als eerste zijn we rond Torquey een paar keer gestopt om een duik te wagen in het ijskoude oceaanwater en de Surfmeesters te bewonderen bij Bell beach.
Hierna hervatte we onze weg om op zoek te gaan naar een waterval die verstopt zat in een bosrijk gebied rond de Sheoak rivier.

Bij Kenneth rivier zijn we gestopt om koala's te spotten. Eenmaal aangekomen leek het Franka een leuk idee om voer voor de vogels te kopen.... De film "Birds" is er niks bij zullen we maar zeggen. Voordat het zakje voer open was, werden we al bedolven door wilde papegaaien. Later is het ons wel nog gelukt om enkele koala's te zien. Franka vond ze erg schattig, zoals verwacht :)

Een dag later vertrokken we vanuit Apollo Bay om de befaamde Twelve Apostels te bewonderen. Deze rotsformaties zijn met recht de hoofdattractie van de Great Ocean Road te noemen. 's Avonds zijn we nog bij Tower Hill geweest om nog meer beestjes te ontdekken. Hier zagen we vluchtig nog kangoeroes, walibi's en emoes.

Gisteren zijn we na een lange terugreis weer aangekomen in Melbourne, waar we vandaag van een welverdiende "rustdag" genieten (lees: sportdag voor Dennis).

Morgen hebben we Phillip Island op de planning. Hierover meer in ons volgende verslag.

Groetjes uit het zonnige Australië,

Dennis en Franka

• 15 December 2014 - 12:53

Wobbie:

Kos auch weer neet anges det de jong zich t zweit oet de bilnaod geit sporte op eine rustdaag!

• 15 December 2014 - 22:12

René Cuijpers:

Geweldig mooie foto's, inne korte boks:) auch nog. Groetjes oet ein koud Limboland.

• 16 December 2014 - 07:21

Johan En Sandra Van Maasdijk:

Super... geneet met lekker van alles en alvast eine gooie roetsj veur het nuuje joar