De heenreis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dennis Wegberg - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Dennis van Wegberg en Franka Maassen

Blijf op de hoogte en volg Dennis

11 December 2014 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

De heenreis zit er eindelijk op. We hebben maar liefst 20 uur in het vliegtuig gezeten en kunnen genieten van een breed scala aan on-board-entertainment. De service was uitstekend en het overstappen in Dubai ging ook vlekkeloos. We kregen alleen twee gescheiden plaatsen aangewezen die we in het vliegtuig gelukkig nog hebben kunnen wisselen.

Eenmaal aangekomen in Melbourne waren we natuurlijk gesloopt en we moesten nog een hele dag! Uiteindelijk zijn we een uurtje gaan liggen om wat energie op te laden, zodat we daarna de stad een beetje konden verkennen. In het hostel werd een gratis tour en een bezoek aan de avondmarkt aanbevolen. Dit hebben we gedaan, samen met een meisje dat we in het hostel hebben leren kennen.

De tour liet zien hoe divers Melbourne wel niet is. Er zijn veel gezellige steegjes met kleine cafeetjes en restaurantjes. Verder kwam je in een bepaald deel van de stad nogal wat straatkunst tegen, waar de mooiste schilderingen tussen zaten. Naast deze cultuur bestaat de stad ook uit een zakencentrum met ware wolkenkrabbers en bouwwerken met een luxe uitstraling. Door deze tegenstrijdigheden stroomt de rivier de Yarra, die voor mooie uitzichten zorgt.

Nu genieten we nog van een rustige dag en proberen we digitaal alles in orde te krijgen, wat nog een hele uitdaging blijkt. Internetverbinding is slechter dan verwacht. Het volgende verslag kan daarom misschien wel even op zich laten wachten.

Morgen pakken we de auto om de Great Ocean Road te volgen. Hierover de volgende keer meer :D

Groetjes,

Dennis en Franka

• 11 December 2014 - 11:17

Har En Kitty Van Wegberg:

Gelukkig zit de vliegreis erop en kunnen jullie nu gaan genieten van het land. Geniet ervan en denk eraan geen snoepjes van vreemde omes aannemen. Gr Pap en Mam